Nixcon web sitesinden (www.nixcon.com.tr) ve bu sitede aktif olarak hizmete sunulan tüm hizmetler ya da
servislerden sadece, mevcut kanunlar kapsamında yasal olarak bağlayıcı sözleşmeler yapabilecek olanlar
yararlanabilirler. Nixcon web sitesini (www.nixcon.com.tr) ve sitede bulunan hizmet ya da servisleri
kullanmaya başladığınızda ; en az on sekiz (18) yaşında olduğunuzu ve/veya mevcut kanunlarda belirtilmiş
şekilde yasal olarak bağlayıcı sözleşmeler yapabilme ehliyetine başkaca yollarla sahip olduğunuzu kabul
beyan ve taahhüt etmektesiniz.
Eğer Nixcon web sitesini (www.nixcon.com.tr) ve sitede bulunan hizmet ya da servisleri tüzel kişilik adına
kullanacaksanız ve sözleşmeleri tüzel kişilik adına akdediyorsanız, ilgili tüzel kişiliği bu sözleşme ve Nixcon
web sitesinde bulunan diğer sözleşmelerde yer alan hüküm ve şartlara göre temsil etmek için gerekli yasal
yetkili olduğunuzu kabul, beyan ve taahhüt etmektesiniz. İşbu sözleşmeyi elektronik ortamda kabul
etmenizden sonra Nixcon tarafından ilgili tüzel kişiliği temsil yetkinizin olmadığı tespit edildiği taktirde,
ödeme sorumlulukları da dahil olmak üzere işbu Sözleşmede yer alan tüm yükümlülüklerden kişi olarak
sorumlu olacağınızı bildiğinizi kabul, beyan ve taahhüt etmektesiniz.
Ek olarak Nixcon, doğru ve kaynağı tüzel kişiliğin yetkili bir temsilcisinden geldiği izlenimini makul şekilde
uyandıracak herhangi bir talimata, ihbar, belge ya da benzeri iletişime itimat etmesi sonucu meydana
gelebilecek hiçbir kayıp ya da zarardan sorumlu olmayacaktır. Bu talimat, ihbar, belge ya da iletişimin
sahihliği hakkında makul şüphe olması durumunda, Nixcon ek olarak söz konusu bilgilerin sahihliğini
onaylamanızı isteyebilir. Ancak bu onaylama talebi Nixcon’ın mükellefiyeti değildir.
1- TARAFLAR
1.1. Bu sözleşme hizmet sağlayıcısı Nixcon Bilişim A.Ş. (Bundan sonra “Nixcon” olarak
anılacaktır) ile www.nixcon.com.tr (Bundan sonra “Site” olarak anılacaktır) üzerinde Yeni müşteri kaydı
yapmak suretiyle bilgilerini sisteme kayıt ettirmiş olan Kişi veya Kurum (Bundan sonra “Müşteri” olarak
anılacaktır) arasında Site’nin kullanımı ve bu Site üzerinden satın alınacak hizmet veya servisleri aşağıda
belirtilen madde ve koşullar ile Site üzerinde bu sözleşmeye vereceği onay karşılığında imza altına alınmış
sayılacaktır.
Sözleşme maddelerinde Nixcon ve Müşteri tek başına “Taraf” veya müştereken “Taraflar” olarak
anılacaktır.
Kredi kartı, Mobil Ödeme, PayPal ve sözleşme süresinde sisteme eklenebilecek diğer ödeme yöntemleri
bundan sonra “Online ödeme yöntemleri” olarak anılacaktır.
1.2. Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
1.3. Müşteri, Site üzerine ilk kayıt esnasında vermiş olduğu T.C. Kimlik Numarası da dahil olmak üzere tüm
bilgilerin doğru olması gerektiğini, Sözleşmenin geçerli bir şekilde kurulması için zorunlu olduğunu ve
önkoşul niteliği taşıdığını kabul eder. Nixcon, Müşteri’ye ait bilgilerin yanlış veya eksik olduğunu sonradan
tespit etmesi halinde, Nixcon tarafından yapılacak bildirim üzerine, mevcut yanlışlık veya eksiklik Müşteri
tarafından 2 takvim günü içerisinde doğru hale getirilecektir. Nixcon, yanlış veya eksik bilgi düzenleme
esnasında Müşteri’den bilgilerin doğruluğunu sağlamak adına çeşitli belgeler (Nüfus cüzdanı, imza sirküleri,
vergi levhası, elektrik/telefon faturası v.b.) talep edebilir. Müşteri, kendisine tanınan 2 günlük süre
içerisinde bu bilgileri düzenlemediği taktirde, Nixcon işbu sözleşmeyi haklı sebeple ve tazminat ya da
benzeri herhangi bir yükümlülük doğmadan derhal fesih etme hakkını saklı tutar. Müşteri, Nixcon’ın söz
konusu bilgilerdeki yanlışlık veya eksikliklerinden kaynaklanan her türlü zararını tazmin etmeyi önceden
kabul, beyan ve taahhüt eder.
2- KONU
Alan adı Sözleşmesi, Müşteri’nin Nixcon üzerinden satın almış olduğu veya ilerleyen dönemlerde satın
alacağı alan adı tahsisi ve kayıt hizmetlerinin kullanımına ilişkin esas, usül ve şartları belirler. İşbu
sözleşmenin elektronik ortamda imzalanmasını/kabulünü veya onayını takiben de Müşteri bu sözleşmenin
imzalanmasına/kabulüne veya onayına katılmak suretiyle, sözleşmeyi okuyup anladığını, sözleşme
hükümlerini gayri kabili rücu kabul ettiğini, sözleşme hükümlerinde yer bulmuş tüm kayıt ve şartlara uygun
davranarak bağlı kalmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşterinin işbu hükümleri ihlal etmesi durumunda
Nixcon, müşteri hesaplarına el koyabilir, müşteri servislerini sınırsız veya süreli olarak duraklatabilir,
Taraflar arasında ürün ve hizmetler nedeniyle çıkabilecek bütün ihtilaflar işbu sözleşme hükümleri
çerçevesinde değerlendirilip çözüme ulaştırılacaktır.
3- TARAF TEMSİLCİLERİ
Müşteri ve Nixcon, Müşteri’ye tahsis edilen ürün ve hizmetler bakımından gerek müracaat esnasında
gerek tahsis esnasında gerekse sonrasında tasarrufta bulunmaya yetkili yegane kişinin Müşteri olduğunu
kabul ederler. Ancak Tüzel Kişiler bakımından yetkili kişinin yalnız ve ancak şirketi temsil ve ilzama yetkili
kişi/kişiler olduğu tarafların kabulündedir. Müşteri adına, müşteri ya da yetkili kişiler tarafından yapılan
işlemlere ek olarak, alan adı veya e-mail şifrelerini, kullanıcı bilgilerini, sair kişisel verilerine sahip, Nixcon
Müşteri Temsilcisini, çalışanlarını, çağrı merkezi görevlilerini, uzaktan destek ekiplerini kısaca Nixcon
çalışanlarını veya Nixcon’ın doğrudan veya dolaylı yoldan müşteri hizmeti sağlamak üzere anlaştığı 3.
Kişileri, Müşteri veyahut müşterinin yasal temsilcisi olduğunu ispat edebilen veyahut kuvvetli bir biçimde
ortaya koyan kişilerin veyahut Müşteri’nin 1. Dereceden kan veya sıhri hısımı olduğuna ikna edebilecek bir
kişinin yaptığı işlemlerle ve Nixcon üzerinden tahsis edilmiş her türlü ürün veya hizmetler bakımından
tesis ettiğiniz hesabınızı veyahut satın alınmış olan hizmet veya ürünlerin şifrelerini kullanan herhangi bir
kişinin Müşteri menfaatine olsun ya da olmasın yapacağı işlemlerle bağlı olduğunu kabul etmektedir.
Müşteri’nin şifrelerinin Müşteri’nin rızası hilafına ele geçirilmesi halinde bu şifrelerin kullanımından
kaynaklanan 3. Kişilerin uğradığı zararlar da dahil olmak üzere meydana gelebilecek maddi ve manevi tüm
zararlardan Müşteri sorumludur.
4- ÜCRETLENDİRME
4.1. İşbu sözleşmede belirtilen veya Site üzerinden siparişi verilen servis veya hizmetlerin karşılığı olarak
ödenecek ücret, Site üzerinden sipariş işlemi sırasında belirtilen miktar kadardır, bu ücretlere KDV
sonradan dahil edilerek hesaplanır ve yine Site üzerinde gösterilerek tahsilat gerçekleşir. Döviz üzerinden
gerçekleşen satışlar için ücret, ilgili dövizin fatura tarihindeki T.C.M.B efektif satış kuru üzerinden Türk
Lirasına çevrilerek ödenir.
4.2. Nixcon önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma
hakkını saklı tutar. Bu değişiklikler Müşteri’nin içinde bulunduğu kullanım periyodunu etkilemeyecek ve bir
sonraki hizmet dönemi için geçerli olacaktır. Müşteri oluşabilecek fiyat ve tarife değişikliklerini peşinen
kabul eder.
4.3. Türk Lirası ile satılmayan hizmetler için, ücret fatura tarihindeki Merkez Bankası efektif satış kuru
üzerinden Türk Lirası’na çevrilerek ödenecektir.
4.4. Müşteri hizmet ücretini online ödeme yöntemleri ile ödediğinde ; Nixcon, teknik bir problem
olmadıkça, bir iş günü içerisinde alan adı ile ilgili tescil işlemlerini tamamlayıp, alan adını müşterinin
kullanımına tahsis edecektir, teknik bir problem oluşması halinde alan adı kayıt ya da rezerve edilemez.
Müşteri havale aracılığı ile ödeme yaptığında, Müşteri, ödemenin Nixcon hesabına geçmesinin teyidi ile
iki iş günü içerisinde alan adı ile ilgili tescil işlemlerinin tamamlanıp, alan adının kullanımına tahsis
edileceğini bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Siparişi verilen ve ödemeleri teyit edilen alan adlarında,
tescil esnasında belge ve evrak gerektiren uzantılara sahip alan adları mevcutsa, tesil süresi belge ve evrak
işlemlerinin tamamlanmasının ardından başlayacaktır.
4.5. Müşteri hizmet ücretini Nixcon tarafından bildirilen vadede veya peşin olarak havale yoluyla veya
Site’de bulunan online ödeme yöntemleri ile veya Nixcon’a elden ödemekle yükümlüdür.
a) Online ödeme yöntemleri ile yapılacak ödemelerde Müşteri, işbu sözleşmenin kurulması ile Site
üzerinden siparişini oluşturduğu ve Site üzerinden satın aldığı servis ve hizmetler için sipariş esnasında
seçilen ödeme periyodu doğrultusunda tahakkuk ettirilecek faturalar ve ara ödeme bedelleri, belirtilen
online ödeme yöntemleri üzerinden sistem tarafından otomatik olarak veya Müşteri tarafından sistem
üzerinden ödenmek suretiyle tahsil edileceğine peşinen muvafakat eder.
b) Nixcon, bazı servis ve hizmet satışlarını döviz üzerinden yapabilir, bu satışlarda Müşteri, satışı yapılan
servis ya da hizmetlerin kura bağlı olarak değişebilen ücretleri ve bu ücretlerin, ilgili servis ya da hizmetlerin
fatura oluşma tarihi itibarıyla TCMB tarafından belirlenen efektif satış kuru olan Türk Lira karşılığı olarak,
tutarın kredi kartından veya diğer online ödeme yöntemleri üzerinden tahsilini Nixcon’ın ayrıca bir ihbar
ve ihtarı gerekmeksizin peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
c) Müşteri, online ödeme yöntemleri bilgilerinde ve geçerlilik sürelerinde olabilecek değişiklikleri Nixcon’a
yazılı olarak bildirmemesi, online ödeme yöntemleri ile tahsilat yapılamaması ya da bunlara ait bilgilerin
gerçeğe aykırı, sahte, yanlış ya da hatalı olması durumunda oluşacak her tür hukuki, cezai ve mali
sorumluluğun kendisine ait olduğunu, işbu online ödeme yöntemleri ile düzenli ödeme talimatını, en erken
ilk tahakkuk edilecek faturanın ödendiği tarihe kadar iptal etmeyeceğini, ilgili online ödeme yönteminin ya
da ödeme talimatının iptal edilmesi halinde ise iptal durumunu DERHAL Nixcon’a bildireceğini kabul ve
taahhüt eder. Bu durumda taraflarca beraber farklı bir ödeme şekli belirlenecektir. Müşteri, iptal
durumunu bildirmez ise, Nixcon’ın işbu sözleşme konusu hizmetleri durdurması, askıya alması ve/veya
işbu sözleşmeyi derhal feshetme hakları ile birlikte hizmet bedeli alacağı için yasal yollara başvurma hakkı
saklıdır. Müşteri, ödemenin tahsil edilememiş olması sebebi ile gerçekleştirilecek olan işlemlerin tamamı
bakımından dava, şikayet, idari yaptırım vb. yollara başvuramaz
Müşterinin online ödeme yöntemlerine ait bilgilerin yanlış, sahte, gerçeğe aykırı, hatalı olduğunun Nixcon
tarafından, 3. kişilerin şikayeti ile yahut savcılık makamları ve mahkeme kanalı ile ortaya çıkması -
çıkarılması halinde, Müşteri Nixcon’ın uğradığı - uğraması muhtemel her türlü zararını ayrıca bir ihtara ve
ihbara gerek olmaksızın ilk talepte tazmin etmekle yükümlüdür. Yine aynı sebeplerle Nixcon’ın 3. kişilere
karşı bir tazmin yükümlülüğünün doğması halinde Nixcon’ın bu zararı Müşteri’ye rücu edeceği Müşteri
tarafından peşinen kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir. Bu durumda taraflarca beraber farklı bir ödeme şekli
belirlenecektir. Müşteri, iptal durumunu bildirmez ise, Nixcon’ın işbu sözleşme konusu hizmetleri
durdurması, askıya alması ve/veya işbu sözleşmeyi derhal feshetme hakları ile birlikte hizmet bedeli alacağı
için yasal yollara başvurma hakkı saklıdır.
d) Banka Havalesi / EFT yoluyla yapılacak ödemelerde, Nixcon’a ait banka hesabına, Nixcon tarafından
bildirilen vade içerisinde ödemenin yapılması sonucu Nixcon servis veya hizmet aktivasyonunu mümkün
olan en kısa süre içerisinde gerçekleştirecek, ve Müşteri’yi bilgilendirecektir. Banka Havalesi / EFT yoluyla
yapılacak ödemelerde, açıklama kısmına sipariş kodu belirtilmesi ve akabinde işlemlerin hızlı
gerçekleştirilebilmesi için Site üzerinden havale bildirim formu doldurulup Nixcon’a iletilmelidir. Bu
ödeme yöntemiyle yapılacak tüm ödemelerde veya geri ödemelerde oluşabilecek masraflar tümüyle
Müşteri tarafından karşılanacaktır.
4.6. Ücretlerin ödenmesinde gecikme yaşanması durumunda Nixcon, kur veya vade farkı faturası kesme
hakkını saklı tutar.
4.7. Nixcon, müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, durdurma hakkı
yanında ayrıca işbu sözleşmeyi hiç bir ihtar ve ihbara gerek olmaksızın ve hiç bir ek yükümlülük altına
girmeksizin tek taraflı olarak derhal, tazminatsız ve bildirimsiz olarak fesih etme hakkını saklı tutar.
4.8. Nixcon, düzenli hizmetlerinin kapsamı dışındaki sair görevler bakımından ve ek hizmet veyahut mal
talepleri bakımından her zaman makul bir hizmet ücreti tahsil etme hakkını saklı tutar. Bunlar, işbu sayılan
hususlarla sınırlı olmamak üzere, e-posta üzerinden halledilemeyen ve kişisel hizmet gerektiren müşteri
hizmetleri sorunları ve özel hizmet gerektiren anlaşmazlıklar veyahut Nixcon’ın Müşteri bakımından
almak zorunda kaldığı hukuk müşavirliği v.b hizmetlerdir. Bu tahsilatlar, Müşterinin Nixcon’da kayıtlı olan
ödeme yöntemine mümkün olduğunca makul biçimde fatura edilecektir.
4.9. Nixcon tarafından uygulanabilecek alan adı hizmetine yönelik kampanyalar, aksi bir durum web sitesi
veya halka açık alanlar üzerinde belirtilmedikçe, Müşteri’yi kapsamamaktadır. Müşterinin, alan adı
kampanyalarından faydalanmak istemesi halinde, bu amaçla yapacağı sipariş/başvuru onaylanmayacak
olup, Müşteri tarafından kampanyaya ilişkin olarak herhangi bir ödeme yapılır ise, halin icabına göre bu
ödeme mevcut ürün ve hizmetler için yapılmış sayılacak veya iade edilecektir.
4.10. Müşterinin herhangi bir şekilde temerrüde düşmesi halinde, süresi içinde ödenmeyen alacağın
muaccel olduğu tarihten fiilen ödendiği tarihe kadar T.C. Merkez Bankası avans faiz oranları esas alınarak
hesap yapılacaktır.
4.11. Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık belirlenen vadede ödeme gerçekleştirmediği takdirde temerrüde
düşmüş olacak ve mütemerrit sayılacaktır. Bu durumda Nixcon, kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse
fatura tarihinden itibaren aylık %10 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı
faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder. Ancak, 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin
Kanun’un, ticari işlerde uygulanacak temerrüt faizi oranı, işbu madde ile kabul edilen faiz oranından daha
yüksek olduğu takdirde, Taraflar, gecikme faizi ranı olarak, kanun gereği ticari işlerde uygulanacak temerrüt
faizi oranının uygulanacağını kabul ederler.
4.12. Müşteri, işbu sözleşmeden doğan her türlü alacak için Nixcon’ın dava ya da icra takibi açması
halinde de aylık %10 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50’si kadar cezai şart, avukatlık ücreti ve diğer
tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
4.13. Müşteri, işbu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati
tedbir için başvurması halinde Nixcon’ın teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili
olduğunu ancak buna rağmen mahkemelerce teminat istendiği takdirde bankalardan alınacak teminat
mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara
hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
4.14. Nixcon, banka transferi yoluyla yapılan alan adı kayıt başvurularını, alan adı kayıt ücreti Nixcon’a
ait banka hesaplarına ulaştıktan sonra 48 saate kadar bekletebilir. Bu zaman zarfında, Müşteri’nin
başvurusuna konu olan alan adı kayıt ya da rezerve edilmez.
4.15. Nixcon, online olarak kredi kartı ile tahsilat yapar, bu işlemleri BDDK onaylı ödeme kuruluşları
aracılığı ile gerçekleştirebilir. Ancak kredi kartı haricinde farklı ve 3. Parti şirketler tarafından sağlanan ve
piyasada kabul görmüş bazı online ödeme yöntemlerini, müşteri kullanımları ve talepleri doğrultusunda
sistemine ekleyebilir. Online ödeme yöntemleri tarafından alınan hizmet bedelleri Müşteri’ye faturasında
yansıtılır, Müşteri kredi kartı peşin ödeme haricindeki (kredi kartına taksitlendirme, PayPal v.b) diğer online
ödeme yöntemlerini tercih etmesi durumunda bu hizmet bedellerini ödemeyi peşinen kabul, beyan ve
taahhüt eder.
4.16. Nixcon, Site üzerindeki hizmetlerini USD para birimi ile satışa sunar, fakat müşterilere kolaylık
olması için para birimini anlık USD kuru üzerinden Türk Lirası olarak gösterebilir, esas olan sipariş esnasında
müşteriye gösterilen birim bedellerdir, hizmetler bu bedeller üzerinden satın alınan periyotlarda ve ödeme
günündeki kur ile Türk Lirası olarak tahsil edilir.
5- ALAN ADI KAYIT ve SÜRE UZATIMLARI
5.1. Bir alan adının kullanım süresinden 10 (on) gün önce alan adının yeni dönem faturası Site üzerinde
oluşturulur, bu oluşan faturayı ödemek suretiyle Müşteri, alan adının süresini ilgili periyot boyunca
uzatabilir. Müşteri ilgili alan adını herhangi bir suretle sonraki periyotta uzatmak istemez ise, ilgili alan
adının “OTOMATİK YENİLEME” özelliğini deaktif ederek, bir sonraki periyot için proforma fatura oluşmasını
engelleyebilir. Böylece ilgili alan adı süresi sonunda otomatik olarak askıya alınacaktır ve Müşteri bu askıya
alınmayla ilgili herhangi bir hak ya da tazminat talebinde bulunamaz.
5.2. İlgili hizmetin süresinin uzatılabilmesi için Müşteri sorumluluğunda bulunan ödemelerin, hizmet
süresinin bitiminden önce tamamlanması zorunludur, bu süre bitimine ödeme tercihlerinin yaratacağı
gecikmeler dahildir. Nixcon’ın ilgili ödemelere ilişkin olarak hatırlatma veya haber verme yükümlülüğü
bulunmamaktadır. MÜŞTERİ, Nixcon’ın hizmet süresinin bitiş tarihi ile ilgili herhangi bir uyarı, ihtar, ihbar
v.b şekilde bildirimde bulunma zorunluluğu olmadığını, hizmet sürelerinin bitiş tarihlerinin Müşteri
tarafından takip edilmesi gerektiğini peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3. Nixcon, sunduğu alan adı kayıt ve yenileme hizmetlerinde otomatik olarak ödeme tahsili yapmaz. Bu
sebeple Müşteri ödemelerini ilgili tarihlere riayet ederek yapmakla yükümlüdür. Aksi durumlarda alan
adlarının süreleri uzamayacaktır. Bu durumda Müşteri, Nixcon’dan hiç bir mali veya hukuki hak talebinde
bulunamayacağını kesin olarak kabul ve taahhüt eder.
5.4. Müşteri, alan adı hizmetiyle birlikte alan adı maskeleme, alan adı yönlendirme, whois gizliliği veya
benzer bir hizmeti de satın almışsa, alan adı kayıt süresinin sona ermesiyle ilgili alan adıyla ilişkili aldığı diğer
tüm hizmetlerin de sürelerinin otomatik olarak sona ereceğini kabul ve beyan eder.
5.5. Müşteri, işbu sözleşme hükümlerince belirtilen zaman dilimlerinde alan adının süresini uzatmadığı
takdirde, Nixcon’ın, kendi takdir yetkisine bağlı olarak, Müşteri’ye ait süresi dolmuş alan adının süresini
belli bir süre için kendiliğinden uzatabileceğini kabul etmektedir. Nixcon, Müşteri’nin süresi dolmuş alan
adının süresini uzatmaya karar verirse, Müşteri’nin alan adını koruduğu ve süresini kendiliğinden belli bir
süre uzattığı için, Müşteri, belirtilen süre zarfında ödeme yapabileceği bir Süre Uzatım Mühleti’ne (On-Hold
ya da Pending Renew modu) sahip olacaktır. Bu süre içinde Müşteri ödemesini yaparak alan adı süresini
ekstra bir ücret ödemeden uzatabilir. Süre Uzatım Mühleti 30 gündür. Alan adının süresi dolduktan sonra
Süre Uzatım Mühleti verilmesi bütün alan adı uzantıları icin geçerli değildir, bu konudaki tüm insiyatif ve
takdir hakkı Nixcon’ın elindedir. Süre uzatım mühleti süresince alan adı deaktif konumda ve erişilebilir
olmayacaktır.
5.6. Müşteri, Süre Uzatım Mühleti için verilen süre içinde süre uzatım için Nixcon’a ödeme yapmadığı
takdirde, Müşteri’ye, Nixcon’a bir geri alım ücreti ödemek sureti ile alan adını geri alması için 30 günlük
bir ödeme müddeti tanınır. Bu süre zarfında ödeme yapılmadığı takdirde ise alan adı beklemeye alınarak,
silinmek üzere işaretlenecektir. Geri alma ücreti alan adı uzantısına göre minimum 119 USD + KDV den
başlamaktadır. Eğer Müşteri alan adı için, 30 günlük ödeme müddetinin bitmesinden önce ödeme yapmaz
ise Nixcon, kendi takdir yetkisine bağlı olarak, Müşteri’nin alan adını silebilir veya Müşteri’nin hesabını bir
başka kişiye devredebilir. Müşteri, ödeme yapmadığı takdirde alan adının Nixcon tarafından serbest
bırakılacağını ve ilk talep eden gerçek veya tüzel kişinin üzerine kaydettirilmesinin mümkün olduğunun
bilincinde olup tüm bu süreci kabul ettiğini beyan eder. Müşteri silinme ve devir durumlarında
Nixcon’dan hiçbir hak talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder. Müşteri, bu sebeple oluştuğunu
beyan ettiği zarar iddiası ile Nixcon’dan her hangi bir nam ve hesap altında ödeme, iyileştirme, iade,
tazminat vb. bir talepte bulunamayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt etmektedir
5.7. Süre uzatım mühletleri ve ödemeler için tanınan zaman hususunda Nixcon mutlak tasarruf yetkisine
sahiptir. Nixcon her bir alan adı için değişiklik yapabilme yetkisini haiz olup bu hakkını saklı tutar
6- GÜNCEL BİLGİLER VE BİLGİLERİN KULLANIMI
6.1. Müşteri, ürün ve hizmet alım uygulamasının ve/veya kayıt süreç değişikliklerinin bir parçası olarak
herhangi bir bilgi edindiği zaman bunu 2 (iki) gün içinde Nixcon’a bildireceğini kabul etmektedir. Bu bilgiyi
güncel ve doğru bir durumda korumak Müşteri’nin sorumluluğundadır. Müşteri’nin her ne sebeple olursa
olsun, Nixcon’a başlangıçta ve hizmetin devamı sürecinde kesin ve doğru bilgiyi sağlayamaması, işbu
sözleşmenin esaslı olarak ihlali manasına gelir. Müşteri tarafından sağlanan bilginin gerçerliliğine karar
vermek için herhangi bir Nixcon yetkilisinden Müşteri’ye yöneltilecek herhangi bir soruya, her ne sebeple
olursa olsun 2 (iki) gün gün içinde cevap verilmemesi halinde, bu sözleşmenin esaslı olarak ihlali manasına
gelir.
6.2. Müşteri, kendisiyle iletişim kurulabilmesi için, kendi üzerine kayıt edilmiş her bir alan adı için isim
soyisim, posta adresi, T.C. kimlik numarası, e-posta adresi, telefon ve varsa faks numarası bilgilerini
Nixcon’a tam ve eksiksiz olarak vermeyi kabul etmektedir.
6.3. Müşteri, kayıt operatörüyle paylaşılacak bu iletişim bilgilerinin alan adı kaydı için gerekli olduğunu bilir
ve kendisine yüklenen bu yükümlülüğü gayrı kabili rücu kabul eder. ICANN’ın istediği bu bilgi Whois yoluyla
halka açık olması ve kayıt operatörünün Whois yoluyla bu bilgiyi halka açık tutması gerekebilir. Gerek
Nixcon gerekse kayıt operatörü, bu bilgiyi güvenilir bir üçüncü kişiyle beraber arşivleyebilir. İşbu şekilde
Müşteri, bütün bu ihtiyaç ve bildirimlere onay ve rıza vermektedir.
6.4. Müşteri, üzerine kayıtlı her bir alan adı için, aşağıdaki bilgilerin, ICANN Politikası gereğince, belirlenmiş
olan Whois dizininde halka açık olarak yer alacağını ve ICANN Sözleşmesinde belirlenen şekilde bütün
olarak ticari amaçla kullanılabileceğini, bir katalogda yer alabileceğini, satılabileceğini kabul etmektedir.
Müşteri bu kuraldan dolayı Nixcon’a herhangi bir sorumluluk yükleyemez, zarar ve ziyan tazmininde
bulunamaz.
* Alan adı
* Müşteri isim ve e-posta adresi
* E-posta ve posta adresi, teknik ve idari iletişimler için telefon ve faks numaraları
* Birinci ve İkinci Ad sunucuları (Name Server) için İnternet Protokol Numaraları
* Ad sunucularının cevap veren isimleri
* Orijinal kayıt ve süre bitim tarihi
6.5. Müşteri, alan adı kayıt sürecinde sağladığı kamuya açık bilgilerin, ICANN'ın izin verdiği kapsamda,
Nixcon tarafından kullanılabileceğini kabul etmektedir. Müşteri aynı zamanda alan adı sistemleri
konusunda gerek mevcut, gerek gelecekteki kural ve politikalarla uyumlu olmak bakımından, alan adı
başvurusu yaptığı sırada sağladığı aşağıda yer alan bilgileri, interaktif ve kamuya açık bir biçimde, kendi veri
tabanı aracılığıyla üçüncü kişilere açıklayabilme hakkını Nixcon’a vermektedir
* Müşteri tarafından kaydedilmiş alan adı ya da alt alan ad(lar)ı
* Organizasyonunuzun adı, tipi ve posta adresi
* Müşteriye ait alan ad(lar)ı veya alt-alan ad(lar)ı için idari ve teknik sorumluların ad(lar)ı, pozisyon(lar)ı,
posta adres(ler)i, e-posta adres(ler)i, sesli telefon numara(lar)ı ve varsa fax numara(lar)ı.
* Alan adı veya al-alan adı için en az 2 (iki) ad sunucusu hostun (biri birincil ve en az biri ikincil) tüm host
adları ve internet protokol adresleri ad sunucusu belirtilebilir.
* Bu ad sunucuların cevap veren isimleri
* Kaydın Orijinal oluşum tarihi ve kaydın süre bitim tarihi
6.6. Nixcon’ın bu ve buna benzer bilgileri bütün halinde veya bir kısmını üçüncü kişilerin kullanımına
açması gerekebilir. Bununla beraber, Nixcon bu bilgileri bir üçüncü kişiye devredebilir veya temlik
edebilir.
6.7. Müşteri, alan adını, alan adı sunucularını (DNS) Nixcon serverları üzerinde barındırıyorsa veya bir alan
adını yönlendirme için Nixcon sistemlerini kullanıyorsa, Nixcon tarafından muhafaza edilen sunucuya
ve/veya diğer aygıtlara internet üzerinden gelecek saldırılara ve bilgi hırsızlığına karşı Müşteri, gerekli tedbir
ve güvenlikleri almakla yükümlüdür. Müşteri, gerekli tedbir ve önlemleri alırken gereken özeni
göstermemesi, güvenli Email, FTP ve kontrol paneli şifresi belirlememesi veya belirlemesi durumunda
bunların koay tahmin edilebilir nitelikte olması gibi nedenlerle alınan tedbirlerin yetersiz kalması
durumunda Nixcon bünyesindeki sunucuların kısmen veya tamamen zarar görmesine neden olursa
bundan münhasıran sorumludur. Nixcon’ın bu nedenlerle verdiği hizmeti kısıtlama, tamamen durdurma
ve Sözleşmeyi haklı nedenle feshetme, maruz kaldığı zararın tazminine ilişkin olarak Müşteri’ye rücu etme
hakkı saklıdır.
6.8. Müşteri, alan adını kayıt ederken verdiği e-posta adresine REGISTRAR tarafından gönderilecek olan
onay e-postasını onayladıktan sonra alan adının aktif olacağını, onaylamadığı taktirde alan adının erişime
kesileceğini kabul eder. Alan adını kayıt ettiği andaki bilgilerde herhangi bir değişiklik yapmak isterse, o an
alan adının whois bilgilerinde kayıtlı olan e-posta adresinden onay vermesi gerektiğini bilir, bu sebeple alan
adının whois bilgisindeki e-posta adresine her an için erişebilir olduğunu, bu e-posta adresine erişemediği
durumlarda oluşabilecek herhangi bir problemde Nixcon’a sorumluluk yükleyemez.
6.9. Nixcon, Müşteri’nin alan adı üzerindeki DNS değişikliklerini anlık olarak REGISTRAR’lara bildirir, bu
değişiklikler 24-48 saat içerisinde dünya genelinde aktif olur. Yapılacak değişikliklerden dolayı alan adının
erişime kesilmesi durumu yaşanabilir, bu durumda Nixcon herhangi bir sorumluluk kabul etmez.
6.10. Müşteri, Nixcon’a başka bir firmada bulunan alan adını transfer ederken, sipariş işleminden önce
mevcut firmasında alan adının transfer kilidini kaldırıp, whois bilgilerini görünür hale getirmesi gerektiğini
ve ayrıca sipariş esnasında ilgili alan adının transfer kodunu doğru bir şekilde girmesi gerektiğini ve sipariş
işleminden sonra ilgili alan adının whois bilgilerinde bulunan e-posta adresine gönderilecek transfer onay epostalarını en kısa sürede onaylayıp alan adının transfer sürecini kendisi takip edeceğini kabul beyan ve
taahhüt eder.
6.11. Nixcon, Müşteri’lerine alan adı tescil, yenileme, güncelleme, düzenleme veya benzeri işlemleri
yapabilmesi için Site üzerinde ilgili hizmetlere ait özel alanlar sağlayacaktır, bu işlemler 3. parti yazılımlar
veya manuel işlemler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu sebeple yaşanabilecek hatalarda Müşteri’nin hatayı fark
etmesi veya tarafına REGISTRAR firma tarafından uyarı yapılması durumunda bu bildirimleri veya oluşan
hatayı Nixcon ile en kısa sürede paylaşmakla yükümlüdür. Müşteri, aksi halde kendi aleyhinde
oluşabilecek bu hatalardan, zarar ve ziyandan Nixcon’ı sorumlu tutamaz.
7- ALAN ADLARININ DEVRİ VE YENİDEN SATIŞ
7.1. Müşteri, satın alıp kullanım haklarına sahip olduğu herhangi bir alan adını devrederse, Nixcon’ın
işaret etmiş olduğu prosedürlere bağlı kalmayı ve gerekli bilgileri sağlamayı kabul etmektedir.
7.2. Müşteri’nin üçüncü bir kişi hesabına bir alan adı satın alması durumunda, Müşteri, Nixcon’ın ICANN
nezdinde akredite bir kayıt kuruluşu olduğunu ve esasen Nixcon’ın sunmuş olduğu hizmetleri kullanmak
sureti ile Nixcon aracılığıyla onların alan adlarını kaydettirdiğini müşterilerine bildireceğini kabul ve
taahhüt etmektedir. Müşteri’nin bu bildirimi yapmamış olduğunun tespiti halinde 3. Kişilerin uğrayacağı
zararlarda dahil olmak üzere Nixcon’ın bu sebeple uğradığı – uğrayacağı tüm maddi ve manevi zararların
Müşteri tarafından ayrıca ihbara ve ihtara gerek olmaksızın ilk talepte karşılanacağı Müşteri tarafından
kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
8- SÖZLEŞME İHLALİ
8.1 Nixcon tarafından sağlanan hizmetlerden herhangi birisinin Müşteri tarafından ihlali işbu sözleşmenin
ihlali manasına gelecektir. Bu durumda işbu sözleşme gereği Nixcon tarafından verilen hizmetler askıya
alınabilir.
8.2. Müşteri, bu Sözleşme’nin kayıt ve şartlarına, ayrıca Nixcon tarafından belirlenen herhangi bir kural ve
politikasına tam olarak uymaması halinde, bu durumun Sözleşme’nin esaslı bir ihlali sayılacağını ve
Nixcon’ın bu ihlali müşterilere yazı ile veya elektronik olarak bildireceğini kabul etmektedir. Müşteri,
Nixcon’a 5 (beş) gün içerisinde yükümlülüklerini ihlal etmediğine dair esaslı bir delil sunmadığı takdirde,
Nixcon, Müşteri ile olan ilişkisini askıya alabilecek, sonlandırabilecek ve yasal mevzuat kapsamında
Müşteri’ye karşı uygun hukuki çarelere başvurabilecektir. İşbu ihlallerden ötürü Müşteri, Nixcon
tarafından ifa edilen hizmetlerin askıya alınması, kesilmesi veya iptal edilmesi nedeniyle herhangi bir ücret
veya ücret iadesi, herhangi bir nam ve hesap altında tazminat talep etmeyeceğini beyan ve taahhüt eder.
8.3. Müşteri, Nixcon’a ve Nixcon müşterilerine, ticari itibarına ve saygınlığına zarar verecek
davranışlarda bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder. Bu ve bunun gibi durumlarda Nixcon, tek taraflı
olarak anlaşmayı fesih etme hakkını saklı tutar.
9- HİZMETLERİN KISITLANMASI
9.1. Müşteri, Nixcon tarafından sunulan hizmetleri, bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla aşağıdaki amaçlar
için kullanmamayı veya başkalarının kullanmasına izin vermemeyi kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
* İstenmeyen e-mail iletimi (SPAM)
* Nixcon tarafından sağlanan herhangi bir servise ya da Nixcon ağından dışarıya doğru tekrarlayan,
yüksek hacimli sorgulamalar
9.2. Müşteri, alan adını, alan adı sunucularını (DNS) Nixcon sunucuları üzerinde barındırıyorsa veya bir
alan adını yönlendirmek için sistemi kullanıyorsa, URL, veya başka şekilde bir site veya bir sistemi
barındırıyorsa, ya da Nixcon üzerinden kayıt altına alınmış alan adı varsa, Nixcon’ın DNS sistemine aşırı
yük bindirmemeye dikkat etmek sorumluluğundadır. Müşteri, Nixcon’ın sunucularını, alan adını, kaynak
olarak, vasıta olarak, adrese cevap olarak veya mail bombardımanı için varış adresi olarak, Internet paket
flooding, paket bozma, v.b. için kullanamaz. Şebekenin dengesini tehdit eden, müşterinin sitesinin sebep
olduğu illegal aktivitelerin algılanması halinde, Nixcon’ın bu alan adını devre dışı bırakma, askıya alma ve
hizmeti sonlandırma hakkı saklıdır.
9.3. Sunucu izinsiz erişim ya da güvenlik açıklarına karşı işlenen tüm diğer suçlar derhal sözleşme fesih
nedeni olarak sayılacak olup illegal faaliyetler çerçevesinde değerlendirilecek ve Nixcon tarafından yetkili
mercilerin harekete geçmesi sağlanacaktır.
9.4. Müşteri, Nixcon’ın hiç bir yükümlülük altına girmeden ve herhangi bir gerekçe gösterme yükümlülüğü
olmaksızın, yaptığı alan adı başvurusunun Nixcon tarafından reddedilebileceğini kabul etmektedir. Alan
adı başvurusu reddedilen müşteri tarafından yapılmış olan ödemeler müşteriye aynen iade edilecektir.
Bununla birlikte, Nixcon, Müşteri’ye karşı hiç bir yükümlülük altına girmeden, herhangi bir alan adının
kaydını, kaydın yapılma tarihinden itibaren 30 (otuz) gün içinde silme hakkına haizdir.
9.5. Müşteri, web sitesinde ve ilgili alan adı kullanımları dahilinde pornografik, erotik içerikte yayınlar
yapamaz, casino, loto, toto, iddia, tahmin ve bunlarla sınırlı olmamak üzere şans oyunlarına ilişkin ve/veya
bu tür oyunları teşvik edici yayınlara başta 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi
ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ve 5237 sayılı T.C.K. , 556 Sayılı
Marka KHK’sı, 551 Sayılı Patent KHK’sı ve 554 Sayılı Endüstriyel Tasarımlara ilişkin KHK hükümleri ile 5846
Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu da dahil olmak üzere yürürlükteki Türk hukuk mevzuatı ve Web sitesine
erişimin mümkün olduğu yabancı ülkelere ait hukuk mevzuatı kapsamında suç teşkil eden içerikte yayınlara
yer vermeyeceğini, genel ahlak ve adaba aykırı davranmamayı, kendisine veya müşterilerine ait web
sayfalarının, ftp ve diğer internet servislerinin içeriğinden tamamen kendisinin sorumlu olduğunu kabul,
beyan ve taahhüt eder. İşbu madde kapsamında yasak içerik niteliğinde olan yayınlara yer verilen başkaca
web sitelerine ait linklere yer vermeyeceğini, söz konusu web sitelerinin tanıtımını yapmayacağını,
download izni verilemeyeceğini kabul ve taahhüt eder. İşbu maddeye aykırılık halinde Nixcon’ın ilgili
içeriği değiştirme, düzenleme, engelleme, askıya alma ve silme hakkı yanında Web sitesinin yayınını
durdurma, yayından kaldırma ve Sözleşmeyi tazminat ödeme veya başkaca bir yükümlülük altına
girmeksizin derhal fesih etme hakkı saklıdır.
9.6. Nixcon, istenmeyen ve ahlaken sakıncalı aktivitelerle bütünleşmiş isme ve nama sahip Müşteri’nin
alan adı kaydını iptal edebilir. Ahlaken sakıncalı aktivitelerin bazıları, bunlarla sınırlı olmamak üzere aşağıda
listelenmiştir :
* Üçüncü kişilere yönelik iftira, küçük düşürme, zarar, kötüye kullanma, tehdit, hakaret veya taciz
duygularını yaşatacak şekilde düzenlenmiş aktiviteler
* 556 Sayılı Marka KHK’sı, 554 Sayılı Endüstriyel Tasarım KHK’sı ve 551 Sayılı Patent KHK’sı yanında, 5486
Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile Türk Ticaret Kanunu’nda yer alan haksız rekabete ilişkin hükümleri
ihlal eder nitelikte aktiviteler
* Nefret suçları, terörizm ve çocuk pornosu içeren yayınlar
* Başkalarını kanunsuz davranışlar yapmaya cesaretlendiren içerikler
* Haksız, bayağı, muzır, üçüncü bir kişinin özel hayatının gizliliğini ihlal eden, ırkçı ve diğer uygunsuz
aktiviteler
* Üçüncü bir işinin kimliğini taklit edecek şekilde düzenlenen aktiviteler
* Küçüklerin ahlaka aykırı bir şekilde kullanılması, küçüklere yönelik zarar verme riski olan yahut zarar veren
aktiviteler
9.7. Müşterinin ödemelerini yapmaması veya aksatması, Nixcon’ın bir alan adını, yukarıda sayılan tüm
sebeplerden biri veya birkaçını içerdiği veya bütünleşik olduğu gerekçesiyle sildiği yahut askıya aldığı
durumlarda, Nixcon tarafından Müşteri’ye geri ödeme yapılmaz. Müşteri böylesi durumlarda
Nixcon’dan para iadesi ve herhangi bir nam ve hesap altında tazminat talep etmeyeceğini kesin olarak
beyan ve taahhüt eder.
10- SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
10.1. Müşteri, Nixcon’ın işbu sözleşme yürürlükte kaldığı müddetçe sözleşme üzerinde değişiklik ve
güncelleme yapabileceğini önceden kabul eder. Nixcon bununla birlikte bu sözleşme dahilinde sağladığı
ve sağlamayı taahhüt ettiği servis ya da hizmetleri durdurabilir. Müşteri, Nixcon’ın yaptığı veya yapacak
olduğu makul değişikliklere bağlı olduğunu kabul ve taahhüt eder. Müşteri, Nixcon’ın sözleşmede yapmış
olduğu makul değişiklikleri kabul etmeyerek sözleşmeyi iptal yoluna giderse Nixcon’a ödemiş olduğu hiç
bir bedel için iade talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
11- SÖZLEŞMENİN SÜRESİ VE FESHİ
11.1 İşbu sözleşme, sipariş üzerine gerçekleştirilecek ödeme işleminin internet ortamından Nixcon’a
iletilmesi anında yürülüğe girecek olup, sözleşme süresi müşterinin sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme
periyodu kadardır. Belirtilen sürenin bitiminden önce, taraflardan birinin sona erdirme isteğini 15 (onbeş)
gün öncesinden yazılı olarak diğer tarafa bildirmemesi halinde sözleşme otomatik olarak aynı süre için ve
aynı koşullarla uzar. Nixcon’ın sözleşme şart, koşul ve ücretlerinde değişikliğe gitme hakkı saklıdır.
11.2. Taraflardan, herhangi birinin işbu sözleşme ile üstlenmiş olduğu yükümlülüklerinden herhangi birini
ihlal etmesi, vecibelerini gereği gibi ifa etmemesi, iflas etmesi, acze düşmesi, konkordato veya iflas
erteleme ilan etmesi, hisselerinin yönetim hakkını da etkileyecek şekilde ve bununla sınırlı olmamak üzere
doğrudan ya da dolaylı olarak el değiştirmesi hallerinde, diğer Taraf tek taraflı olarak sözleşmeyi fesih
hakkına haizdir.
11.3. Nixcon, Müşteri’ye 5 (beş) iş günü önceden yazılı bildirim yaparak, bu sözleşmeyi sebep
göstermeden sonlandırabilir. Bu durumda, Müşteri’nin Nixcon’a önceden gerçekleştirdiği ancak henüz
kullanımı gerçekleşmeyen servislerle ilgili ücretler, müşteriye iade edilir.
11.4. Müşteri, sözleşmeyi 15 (onbeş) gün önceden yazılı bildirim yaparak sonlandırabilir, Bu durumda
Nixcon, kullanım dönemini takip eden dönem için yenileme yapmaz.
12- DEVİR
Müşteri, Nixcon aracılığıyla kayıt yaptırdığı alan adları için kaydın başladığı tarihten itibaren 60 (altmış)
gün içinde, süre bitimine 60 (altmış) gün kala ve alan adı bilgilerinde (kayıt eden bilgisi, dns adresleri v.b)
herhangi bir değişiklik yaptıktan sonraki 60 (altmış) gün başka bir alan adı kayıt operatörüne transfer
edemeyeceğini kabul ve beyan etmektedir. Müşteri alan adını başka bir gerçek ya da tüzel kişiye
devrettiğinde ya da başka bir firmaya transfer ettiğinde bu sözleşme transfer ya da devir işleminin
tamamlanması ile sona erer.
13- GİZLİLİK HÜKMÜ
13.1. Müşteri, işbu Sözleşme dahilinde işin ifşası sırasında ve işbu Sözleşme dolayısıyla elde edeceği,
Nixcon’a ait ve Nixcon tarafından gizli bilgi olarak belirtilmiş olsun olmasın, hiç bir bilgiyi, Nixcon’ın
yazılı izni olmaksızın üçüncü kişi veya kurumlara açıklamamayı ve bu tür bilgilerin gizliliğinin işbu gizlilik
prensibi dahilinde korunacağını, aksi durumda Nixcon’ın bu sebeplerle uğrayacağı her türlü zararı ilk talep
anında nakden ve defaten tazmin etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşteri’nin çalışanları, ortakları,
müşterileri tarafından her türlü bilginin ifşa edilmesi halinde doğacak maddi ve manevi zararlardan da
Müşteri sorumludur.
13.2. Bilgi gizliliğinin ihlali durumunda sözleşmeyi ihlal eden taraf, zarar gören tarafa bu sebeple oluşan tüm
zararı ödemekle beraber bununla birlikte 500 Euro ceza koşulunu derhan ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
13.3. Taraflar, işbu sözleşme her ne şekilde sona ererse ersin, sona erme tarihinden itibaren ilgili Gizlilik
hükümlerini hiç bir şekilde ihlal etmeyeceklerini kabul, beyan ve taahhüt ederler.
13.4. Yukarıda sayılan bilgilerin daha önceden kamuya ifşa edilmiş olanları ile resmi kurumlarca talep edilen
bilgiler iş bu madde kapsamında değerlendirilmeyecektir.
14- YASAL MEVZUATA UYGUNLUK
Müşteri, sözleşmeye konu olan tüm hususlarda başta 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların
Düzenlenmesi Ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’un 8. Maddesi ile
diğer ilgili hükümleri ve 5237 sayılı T.C.K’nın 10. Bölümü ile diğer ilgili hükümlerini ihlal etmeyeceğini, diğer
ilgili yasal mevzuata uygun şekilde hareket edeceğini beyan ve taahhüt eder. Aksi halin tespiti halinde
Müşteri, Nixcon’ın ulusal ya da uluslararası yasal mercilerce talep edilen desteği yetkili makamlara
vereceğinin bilincinde olup tüm hukuki, idari, cezai ve mali sorumluluğun münhasıran kendisinde olduğunu
peşinen kabul ve taahhüt eder.
15- UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜM YOLLARI
Taraflar, işbu sözleşme hükümlerinden doğan her türlü ihtilafı öncelikle karşılıklı müzakere yoluyla iyi niyetli
olarak çözme yoluna gideceklerdir. Müzakereler neticesinde uyuşmazlık sonlandırılamazsa işbu sözleşme
hükümlerinden doğan her türlü uyuşmazlığın giderilmesinde İzmir Mahkeme ve İcra daireleri yetkili
olacaktır.
16- DELİL SÖZLEŞMESİ
Müşteri, işbu sözleşmeden doğabilecek uyuşmazlıklarda Nixcon’a ait her türlü defter ve kayıtlarının
geçerli, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil olacağını kabul eder. Bu madde H.M.K 193. Maddesi uyarınca
yazılı delil niteliğinde olup yukarıda belirtilen delillerden başka delil ikame edilemez.
17- MÜCBİR SEBEP
17.1. Tarafların kontrolü ve iradesi dışında gelişen ve makul denetim gücü dışında kalan ve tarafların işbu
sözleşme ile yüklendiği borçlarını yerine getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici, önceden tahmin
edilmesi mümkün olmayan, aşağıda sayılanlarla sınırlı olmamak kaydı ile;
a) Deprem, yangın, sel, doğal afet v.b.
b) Savaş, iç savaş, terör eylemleri v.b.
c) Oluşabilecek elektronik arızalar (Donanım arızaları)
d) Periyoduk bakımlar veya iyileştirme çalışmaları (Periyodik bakımlar planlı bir şekilde en az 4 gün
öncesinden duyurularak yapılır, acil müdahale gerektiren veya güvenlik sorunu oluşturan durumlarda haber
verilmeksizin uygulanabilir)
e) Telekomünikasyon hatlarında meydana gelebilecek kesinti veya arızalar, ağ saldırıları, ağ yoğunluğu veya
diğer arızaların meydana gelmesi mücbir sebep olarak değerlendirilecektir
17.2. Taraflardan biri, bir mücbir sebep ortaya çıktığında zaman kaybetmeksizin derhal diğer tarafa
bildirmek zorundadır. Böyle bir durumla karşılaşılması halinde taraflar birlikte değerlendirme yaparak
alınacak tedbirleri beraberce tespit edecek ve uygulayacaklardır. Taraflar mücbir sebep yüzünden
yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememeden dolayı sorumlu tutulmayacaktır. Mücbir
sebep durumunun kesintisiz 15 (onbeş) gün devam etmesi halinde işbu sözleşme kendiliğinden münfesih
hale gelecek, ancak tarafların fesihten önce tahakkuk eden hak ve alacakları saklı kalacaktır.
18- SON HÜKÜM
İşbu sözleşme bununla birlikte 18 ana madde ve alt başlıklardan ibaret olup, taraflar her bir maddeyi
okuduklarını ve yine her maddenin kapsam ve neticesinden bilgi sahibi olduklarını, anılan hükümleri aynen
yerine getireceklerini belirtmeleri ile beyanlarının doğruluğunu gayri kabili rücu kabul ve taahhüt eder. (İş
bu sözleşme sipariş esnasında istenen sözleşmenin okunup anlaşıldığına ait onay kutucuğu işaretlenip
siparişin Nixcon’a iletilmesi ile birlikte kurulmuş olur ve tarafların hak ve yükümlülükleri başlar.). Nixcon
gerekli gördüğü takdirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir ya da maddeler
üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.